söndag 14 september 2014

Kärlek och själbalsam

Hej! Ligger på soffan och växlar mellan valvakan på SVT och tv 4. Jag har tidigare inte varit speciellt intresserad av politik men i år så känns det både viktigt och spännande. Kanske ett ålderstecken. Vi kan titta tillbaka på några väldigt mysiga veckor. Jag deppade en aning efter att lillasyster Lotta hade återvänt till Umeå men hann inte vara ledsen så värst länge då vi fick nytt finbesök i form av min fina barndomsvän Hannah plus hennes dotter  Svea som är jämngammal med twinsen. Väldigt mysigt och också väldigt intensivt med tre 4-åringar med starka viljor. Då Hannah och Svea återvänt till Umeå så har vi haft min kära mamma här under ett par dagar då hon varit i Göteborg för att jobba och såklart umgås med oss så mycket som möjligt. Vi har således haft 3 veckor i rad med fabulösa Norrlands-gäster. Alldeles underbart tycker jag. Som balsam för själen och jag känner mig så rik- då jag har så många som delar med sig av så mycket kärlek i mitt och twinsens liv. 
Middag med Hannah och Svea 
Hannah är frisör och Alvina blev bortskämd med finfin frissa varje dag. 
Lördagen spenderades på Liseberg- tillsammans med typ hela Göteborg. 
Svettigt bara att hålla koll på våra barn- ännu svettigare att stå i långa köer med tre kids med myror i brallan och noll tålamod..
Wroom
Oj vad det går!
Alvina är som vanligt helt besatt av kaninerna
De fick åka några karuseller helt själva till deras stora förtjusning. De börjar bli stora våra små troll!!
Söta Svea och söta Hannah
Barn-bergochdalbanan går faktiskt riktigt fort- tycker tom jag.. 
Weeee!
Lisebergsteatern var oväntat bra
Stort Lisebergs-fan


På söndagen car jag och Hannah lite smått slitna efter vår heldag på Liseberg med twinsen. Så vi dumpade våra tre barn och Robert på Alfons Åbergshuset. Kul tyckte både mammor och barn.
Så vi shoppade och fyllde därefter på energidepåerna med brunch
Såå lyxigt att kunna sitta ner, äta och prata i några timmar utan att samtidigt lösa konflikter, torka upp utspilld mjölk, tjata om att man måste äta, osv..
Efterrätterna var bäst! 
Och efter några h med shopping och brunch var det härligt att möte upp dessa sötnosarna igen. 
Söta glassmonster
Hannah, som har svart bälte i shopping..
Älskade mamma/mormor! 
Inte så värst tjusig bild men maten var god iaf. Jag hade bakat egna tortillabröd och kände mig så duktig så..





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar