tisdag 12 augusti 2014

Sensommar

Hej!
Har ungefär noll inspiration till att blogga just nu. Men det kommer några mobilbilder från de senaste dagarna iallafall..
Twinsen gör slut på (leker sönder) badpooler på löpande band. Här är den senaste upplagan med pirattema och en vattensprutande kanon. Hoppas den håller iallafall denna sommaren ut. 
Bio och popcorn med sin pappa medan jag jobbar. I morgon börjar även Robert att jobba igen så nu blir det vardag på riktigt igen. 
Kaspian älskar bio. Om han fick skulle han kunna sitta och leva sig in i filmernas värld hela dagen lång.
Alvina är ingen TV-fantast. Hon blir rastlös och less efter en kvart precis som sin mamma. Men nu har hon hittat en film som hon verkligen älskar och fastnar framför- Saltkråkan. Helst de avsnitt då Skrållan är med. Det är ju nästan magiskt hur Astrid Lindgrens filmer och berättelser trollbinder barn även i nutid. 
Vi har bakat bullar. En idé som alltid är supermysig i teorin. I verkligheten blir det oftare stressigt och besvärligt då man samtidigt som man bakar ska lösa konflikter gällande vem som ska ha den stora kaveln, hur mycket deg som är ok att smaka, etc. För att inte tala om allt mjöl som hamnar precis överallt. Och baket blir liksom aldrig klart då man ständigt måste avbryta baket för att torka små rumpor och sätta på plåster på onda armbågar. Men en liten stund är det iallafall mysigt. Och så blir det ju gott! Och jag får mammapoäng. 
I lördags var jag o R på min fina svägerskas Födelsedagskalas med räkfrossa, bubbel och femkamp. Twinsen var hemma med barnvakter så det var fantastiskt lyxigt med en vuxenkväll. 
Otroligt få kort på festkvällen tyvärr. Men ett kort på en av femkampsgrenarna hann jag fånga iaf.

På söndagen var jag och Robert ganska slitna efter alldeles för få timmars sömn. Men vi trotsade segheten och åkte till Eriksberg för en dag med lekparkshäng och lunch vid vattnet
Pirater som klättrar högt
Smått bakis och väldigt seg mamma. Men lycklig då vi hade en mysig dag tillsammans. 
Välförtjänt pizzalunch efter typ 4 h i lekpark..












1 kommentar:

  1. Känner igen mycket, trots att jag inte har tvillingar och det är 3 år mellan sönerna. Noah älskar film, Neo kan möjligen titta på Bamse (originalet från 1970-talet) i 5 min om katten Jansson är med... Bada älskar båda men på helt olika sätt. Samma sak med lekplatser dår Neo helst gungar och åker rutschkana, Noah gräver i sanden... Och de bråkar om allt. Slåss och brottas. Ibland håller jag på att bli galen! Eller... Ganska ofta håller jag på att bli galen.
    Kram

    SvaraRadera