fredag 1 augusti 2014

Handfallen..


Idag har vi haft sommarens första dag då vi bara varit hemma och skrotat. Helt planlöst. Detta händer väldigt sällan då vi är duktiga på att planera in olika aktiviteter varje dag. Jag har ett stort kontrollbehov och föredrar att i förväg planera och strukturera. Men inte idag som sagt. Min man, som inte alls har något kontrollbehov ville verkligen ha en lugn dag hemma och så fick det bli. Han pysslade med sitt och barnen lekte fint med grannbarnen. Jag kände mig obekväm och liksom handfallen. Vad skulle jag hitta på med min tid? Twinsen ville inte vara med mig utan ville leka. Det har inte hänt på 4 år. När blev de så stora? Jag har glömt vem jag är och vad jag tycker om att göra då det inte handlar om "familjeaktiviteter" eller städning. Men tvillingar tvingas man liksom bli så himla mycket mamma, allt är så intensivt. Och helt plötsligt så får jag lite tid tillbaka. Så jag har mest känt mig obekväm och uttråkad. Känner mig inte på topp i kroppen så jag ville inte träna heller. Så idag har jag mest gått omkring och småplockat lite ostrukturerat. Varit en kortis på Ikea med twinsen. Handlat på ica med Alvina. Plockat björnbär och kokat sylt. Drömt mig bort på Hemnet. Och haft tråkigt. Skittråkigt. Men jag har iallafall kommit fram till att jag måste hitta tillbaka till mig själv och till vad man kan hitta på som tvillingmamma då barnen inte vill hänga med mig. 
I onsdags så hängde vi med några favoriter
Fina familjen.
Vi har badat så mycket denna sommar att jag börjar bli less..
Otroligt korta ben..hihi..

Och grillat såklart
Igår var vi i Alfons Åberghuset
Som är helt otroligt bra!!
Otroligt att hon fattade att det var en telefon!!!
Väldigt suddig bild på twinsens glädje då de får leka på Småland då jag Ikea-shoppar..
Pannkakorna kommer att smaka fint framöver!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar