lördag 30 augusti 2014

Älskade syster

Vi har haft förmånen att ha min älskade lillasyster Lotta-Karin här på besök i dagarna 5! Tyvärr fick lilla kusinen Toivo stanna hemma hos sin pappa och vi har saknat honom kopiöst. Samtidigt är det extremt lyxigt att få rå om Lotta och njuta av hennes sällskap i några dagar. I morse skjutsade jag henne till Landvetter för att säga hejdå och resten av dagen har jag mest känt mig tom och ledsen. Även om jag är extremt tacksam över våra fina dagar tillsammans så blir jag smärtsamt påmind om att vi bor så långt ifrån varandra. Jag sörjer att vi rent fysiskt inte är en del av varandras liv. Vi är väldigt nära i hjärtat men inte geografiskt. Det är en häftig känsla att umgås med en person som på många sätt är så olik en själv men trots det ofta tänker precis på samma sätt, skrattar åt samma saker och har liknande värderingar. 
Hon har klättrat högt och lågt och rensat hela vårt plommonträd. 
Vi har ätit frukost och myst
På lördagen hade vi en helt barnfri dag tillsammans. Vi firade med en heldag på stan. Lotta gifter sig i december och det var dagens shopping-tema!
Ingen riktig shopping utan vinlunch. Vi åt och drack på mr P. Väldigt bra!
Finns det något godare än kallt vitt vin på restaurang? 
Rött är temat på bröllopet så dessa pjucks blir perfekt!
Mycket prat hela kvällen trots att munnen var full med ost 
Äventyr på Trädgårdsföreningen 
Förutom jag så saknar denna lilla kille sin moster
Och Alvina också. Dagen fråga har varit: var är moster Lotta? Ungefär 235 gånger. 
Tur att jag har dessa två, sorgliga dagar som idag. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar