tisdag 3 juni 2014

Semesterkänsla i hjärnan

Hej hej! Tidig morgonstund men det är trots det ljust, varmt och skönt ute. Den här perioden då man har sommaren framför sig, är något av det härligaste som finns. Att längta, att se fram emot, att göra storslagna planer. Och man har fortfarande vinterhalvåret färskt i minnet och upplever kontrasten till overall/vinterkängor/skrapa bilrutan-perioden som otroligt skön. Och så alla dessa klämdagar och röda dagar och midsommar och allt möjligt härligt som någon smart person kommit på. Det känns bra nu helt enkelt. Livet är lätt att leva. Förutom hjärnan som redan känns lite mosig och som att den tagit semester. Hjärnan längtar mest av allt till att läsa lättsmälta pocketböcker och inte tänka över huvud taget. 
Lediga torsdagen spenderades hos kusinerna som håller på att bygga pool. Den är inte helt klar, och fortfarande kall men det går att bada i den. Så lite kyligt vatten stoppade inte våra små såklart. 
Lycka!
Bara lite synd att se inte tycker att vår uppblåsbara pool är tillräcklig längre..
Grillade också.. 
Klämdagar spenderas bäst på Liseberg. Barnen i extas!
Jag är själv i extas. Men den egoistiska delen i mig tycker att det är lite trist att jag inte kan åka Helix, Balder och uppsvinget utan istället får hänga på kaninlandet. Jag älskar bergichdalbanor. Fast jag älskar att hänga med mina twins och se deras glada ögon mer..
Båttur
Min kapten var stabil och trygg med uppgiften
Billigt och bra då twinsen tycker att det är kul att spela utan att man behöver lägga i någon 10krona. De tyckte det var kul ändå..
Ej ett glatt leedende utan ett av illamående efter en alldeles för snurrig drakbåt
Ett leende av glädje och noll illamående
Mina killar!
Ganska söta!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar