onsdag 28 maj 2014

Pelargoner och åldersnoja

Alltså, så himla skönt med korta veckor. Både min kropp och min knopp skriker av glädje över denna bonus-ledighet. Ledig och ledig iof. Som vuxen med barn och hus och sånt så är man ju egentligen aldrig ledig. Den senaste tiden så vet jag inte riktigt vad som flugit i mig och min man. Hux flux har vi åldrats en sisådär 20 år på några ynka veckor. Vi ägnar vår lediga tid till att plantera pelargoner och klippa häck och rensa ogräs och sånt. Och jag gillar det nästan till och med. Det är trivsamt och rofyllt på något sätt. Jag känner mig lite hjärntvättad. Eller blir man såhär då man åldras. Tänk om jag kommer att läsa hemmets journal inom loppet av ett halvår??! PANIK!!
Hjälpreda som hjälper sin åldrande mamma med tant-blommorna
Trevligt men tantigt.
Sjukt redig. Och gammal. Kolla bara in de där små blommiga trädgårdsvantarna till exempel. Herregud.
I måndags hade förskolan sommarfest med picknick och lek. Kaspians rufsiga kalufs såg vi knappt röken av. Han hade inte tid med oss.
Fikande och pratande föräldrar. 
Magisk promenad hemåt. Vi bor verkligen i ett mysigt område!
Äventyr!
Jobbat halvdag idag och istället tillbringat eftermiddagen med att hålla reda på vems tur det är att åka linbanan.
Klättermusen
Min tur!! Nä MIN tur!
Studs, studs, studs. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar