tisdag 15 april 2014

Kärlek

Det hippa o snygga brudparet!
I lördags hade jag o Robert äran att vara med på Mariell och Alex bröllopsfest. Det finns ju verkligen inget som är så fantastiskt kul som att gå på bröllop. Stämningen är alltid på topp och partyfeelingen är verkligen inte svår att hitta. Jag var emotionell hela dagen och hade nästan svårt att andas inför festen. Fast på ett bra sätt. Festen höll till i Slottskogen i centrala Göteborg. Och shit pommes så lyckat det var. M och A glittrade av lycka. Lokalen supermysig, maten delikat och jag fick dricka hur mkt bubbel som helst. Många gamla gymnasievänner var på plats och vi ömsom grät, ömsom gapskrattade hela kvällen lång. Efter middagen blev det disco med stort D. Och jag vet inte riktigt vad som hände. Om det var allt bubbel som inmundigats eller om det var kärleken i luften. Eller att nervositeten efter mitt tal släppte. Men jäklar vad jag släppte loss. Verkligen på ett helt otroligt sätt. Sedan jag blev mamma har jag haft svårt för det. Mitt redan påtagliga kontrollbehov ökade ett par hundra %. I normala fall då jag befinner mig på ett dansgolv (händer extremt sällan!!!) så brukar jag mest nojja över hur fasen jag ska bära mig åt för att inte se ut som att jag är helt sjuk i huvudet. Jag kommer liksom inte ihåg hur man gör på ett dansgolv och känner mig lost. Men inte i lördags. Musiken och känslan liksom bara pumpade ut i blodet och det var helt omöjligt att sitta still. Och det var inte bara jag som kände så då alla gäster samt brudparet var som vilda. Så vi dansade och drack obscena mängder bubbel och jag har inte haft så kul sedan nyår 2010. Tack Mariell o Alex för en magisk kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar