måndag 28 april 2014

Glad påsk!

Hej! Glad påsk i efterskott. I år firade jag och twinsen påsken i Vihelmina med omnejd. Robert lämnade vi hemma i Gbg då han inte var ledig. Vi tog nattåget upp och det var tåg-premiär för twinsen. Och förutom att det kändes som att tåget var från tidigt 1940-tal så var det faktiskt ganska mysigt. Vi hade en egen kupé och barnen var fascinerade över det mesta- sängarna, de små vatten-tetrapacken som SJ bjuder på, toan som skumpade på man satt på den. Dessutom hade påskharen lämnat två små ägg till dem vilket resulterade i en lättare extas. Att få dem att somna på tåget var däremot svårare då det var liite för spännande. Och eftersom jag inte läst en endaste Jesper Juul-bok (eller någon annan föräldraskapsbok heller) så är mitt ess i kortärmen att hota mina barn för att få min vilja igenom. Så jag hotade med att slänga ut påskäggen genom tågfönstret om de inte höll tyst och låg stilla oh det fungerade prima. Kl 6 nästföljande dag var vi framme i Östersund och därifrån åkte vi buss i ytterligare 4 h. Dessa 4 h var inte så värst roliga. Twinsen frågade varannan minut när vi var framme, Kaspian kräktes och allt var bara allmänt jobbigt. MEN, tillslut kom vi fram och själva påsken har varit fantastisk! Vi har firat med min familj i vår lilla fjällstuga i Västansjö, 12 mil från Vilhelmina. Det känns väldigt bra i hjärtat att kunna uppleva samma påskfirande och samma traditioner som jag fick som liten tillsammans med mina egna barn. 
På väg i det det gamla ruckeltåget
Lycka i ett litet ägg 
Tåg-säng
Trött 
Framme i Östersund och väntar på Vilhelminabussen
Framme i Vilhelmina. Lotta och lilla kusin Toivo var också på plats. Här bevittnad dagens höjdpunkt- byte av bajsblöja. Twinsen älskart av någon märklig anledning. 
Shit så stora barn jag har.. 
Sedan fyllde vi bilarna med mat och åkte hit.
Och bytte om till påsk-outfit. Underställ! Det bästa med påsken är kanske att få gå klädd i underställ hela dagarna!
Och fixade påskpynt 
Dagarna spenderades utomhus. 
Kört skoter med morfar















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar