tisdag 1 april 2014

Ensamstående mamma

Hej! Fyra dagar som singelmamma är nu över. Robert har varit på träningsläger i Verona, och förutom att träna, ätit pizza och gelato och haft en skön paus från vardagen. Att leva ensam-mammeliv ger en perspektiv och respekt för ensamstående mammor/pappor. För det måste vara extremt slitigt. Att lämna/hämta på skola, laga all mat, göra alla sysslor, ta alla konflikter, hålla koll på allt. Fyra dagar är dock inga problem. Eftersom man är mentalt inställd på att vara själv i några dagar så har man liksom buffat upp med extra tålamod och laddat sitt mentala batteri. Sedan har vi nästan haft sommarvärme hela helgen vilket verkligen förbättrar förutsättningarna ett par hundra %.. Jämför energinivån och konflikt-frekvens hos två kids som ska samsas på begränsad yta inomhus jämfört med två som får springa omkring, fritt som två kor på grönbete i "alla vi barn i Bullerbyn". Enorm skillnad! Jag måste berätta en dråplig kommentar som min dotter levererade igårkväll. Robert var lite senare hem än vi beräknad och Alvina frågade mig om han hade stannat kvar i Italien- om han kanske bodde där nu. Nä, sa jag. Han är på väg hem till oss. Hade du blivit ledsen om pappa stannade i Italien? Varpå Alvina rycker lite på axlarna, svarar ett kort "nä" och sedan undrar om hon kan få ett päron. Skrämmande och chockerande. Hon hade ju troligtvis varit lika obrydd om det var jag som hade varit iväg på en långweekend.. Trots att man älskar sina barn till månen och tillbaka, har offrat maaaassor, att man alltid gör sitt allra yttersta för att de ska ha det bra på alla sätt- trots det är man tydligen lika utbytbar och värdefull som ett sketet päron. Hjälp alltså. 
Vi har plockat vitsippor
Tjuvstartat påsken med ett otroligt tjusigt påskris. Barnen är extremt laddade inför påskharens leverans. 
Vi har också hejat på distans på moster Natali som tävlat i SM i armbrytning och vann silver på både vänster och höger arm och därav kvalade in till VM. Om jag vore hälften så cool som min lillasyster vore jag glad.
På lördagen hade vi en heldag då vi firade kusinen Saga som fyllde 4 år. 
Walter och farbror Robin firade också.
Nöjd, stor tjej
Koncentrerad på att inte missa någon tårta..
Klänning ute!! I mars!!
På söndagen hade vi ett fullspäckat schema. Handboll, simning, Coop, lekpark, osv..
Jag försökte mig på ett träningspass ute men blev snabbt av med mina träningsredskap.. 
Mer påsk-pepp
Men igårkväll kom han hem igen! Vi firade med måndag-tapas..
Romeo o Julias balkong. Gissa vad min romantiske make gjort? Jo, han har ristat in våra namn i ett hjärta på fasaden. OCH köpt presenter till mig. Om han sköter sig så snyggt är det helt ok att vara ensamstående i några dagar..














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar