torsdag 13 februari 2014

Stockholm och städning

Hej hallå! Är på väg för att jobba i två dagar i självaste huvudstaden. Väldigt kul men ovant för mig att resa bort för att jobba. Förutom mitt roliga jobb så ser jag fram emot att tillbringa en hel kväll med mig själv och ingen annan. Jag ska ge massor av näring till mitt ego-jag. Shoppa lite i butiker som tilltalar mig, köpa något gott att mumsa på, läsa en spännande bok, fluffa omkring i min fluffiga säng. Kanske måla tånaglarna. Och i morgon tänker jag gå upp snortidigt för att hinna äta mig igenom heeela frukostbuffen på hotellet. 
Igår hände något spännande hemma hos familjen Vilahamn. Som ni vet så har vi under vår resa tagit vissa beslut med syfte att underlätta i vår vardag. Två bilar istället för en är inköpta. Och igår dundrade tre stycken lokalvårdare in i vårt hus för att städa för att avlasta de arma tvillingföräldrarna. Det känns ju extremt lyxigt. Nästan för bra för att vara sant faktiskt. Synd bara att barnen på något sätt hann skita ner hela golvet igen-  så då jag kom hem från jobbet möttes jag av Robert som stod och dammsugade upp i kaoset. Just då kändes det lite ovärt med städhjälp. Men samtidigt så ska det bli skönt att bara plocka (som iof är det ständigt pågående projektet hemma) och dammsuga sporadiskt. Slippa dammtorkning och toastäd och sånt tråkigt. Att slippa skura toaletten känns ju ungefär som att vinna på lotto, eller som att få en fin present. 
Annars så har twinsen ätit hamburgare i "sitt eget kök". Kaspian har snyggat till sig med sin älsklingsmössa med raffigt tryck.
Och lekt, myst, fikat med sina kusiner.
Favoritsorten.. Och min icke-favoritsport. 





1 kommentar:

  1. Its definitely a good habit to clean your house by yourself but on the other hand its also true that sometimes there appear some kind of dirt which is extrmely hard to clean so at that time it won't be wrong to give a chance to Stadadehem,a cleaning service provider.Visit : https://stadadehem.se

    SvaraRadera