fredag 3 januari 2014

Singapore- raveparty och djungelpool

Hej! Ligger på ett hotellrum i Sydney med en magsjuk Kaspian. Robert o Alvina är på stranden. Stackars, stackars, stackars liten. Men man får se det positiva- jag hinner ju uppdatera bloggen iaf. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att han är matförgiftad o inte magsjuk.. Vi har hunnit spendera 3 dagar och fira nyårsafton i Singapore. Resan från Sverige gick overkligt bra. Så himla skönt då jag hade målat upp ett antal katastrof-rese-scenarier i mitt huvud.. Jag har nästan alltid rätt men i land är det skönt att ha fel.. Eftersom vi reste på kvällen, svensk tid så somnade hela familjen och sov i princip hela natten (i allafall från och till..) innan vi landade i ett fuktigt och varmt Singapore. Vi bodde på ett hotell på Sentosa Islands och vi spenderade dagarna med bad mestadels. Nyårsafton blev kanske inte riktigt vad vi räknat med då hela Sentosa Islands förvandlades till ett gigantiskt strand-raveparty. Hela området var fullproppat med partydjur, shotrace-tält och discodunk. Inte så värst barnfamiljsanpassat med andra ord. Jag var halvsur en kvart eftersom hotellet-som låg i partyts epicentrum inte hade gett någon information om detta då vi bokade resan. Men vi flydde till Singapore centrum under kvällen och med hjälp av bra öronproppar så gick det att sova också.. 
Jag kan knappt med ord beskriva hur skönt det är att komma till värmen. Vi njuter verkligen av att slippa overaller och glida runt i badkläder och shorts hela dagarna. 
På Sentosa Islands äventyrsbad
Stranden.. Det var tyvärr mulet alla dagar men trots det väldigt varmt. 


Hotellet- som hade djungeltema
Poolen 

Mina badmonster
Frukost

Extremt icke-fancy nyårsmiddag på hamburgarehak. Extremt bekvämt att äta på ställen som tillåter barn som har svårt att sitta stilla och äta fint. Och god mat också.. 

Singapore by night

På väg mot Sydney
Rutinerade rese-twins..











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar