tisdag 26 november 2013

Morgonpigg

Hej svej! Sitter på bussen på väg till jobbet och klockan har inte ens slagit 6 ännu. Men jag är en morgonmänniska och tycker faktiskt att det helt ok. Särskilt morgnar som idag då frosten satt sig i träden och hundratals stjärnor lyser ner från en svart himmel. Fint. Och jag kan gå hem tidigt från mitt jobb och det är ju toppen. Dessutom så slipper jag lämna på förskolan. Robert tar alla lämningar och jag är så oerhört tacksam för det. Jag tror inte att mina nerver hade klarat av att få på mig egna kläder, dra en borste genom håret OCH få i ordning på våra yrväder. För att inte tala om mascara, rouge och sånt.. Nä, jag hade drabbats av en akut och svår stressreaktion tror jag. Då kliver jag hellre upp okristligt tidigt. I helgen har vi hunnit med en hel del. Fredagsmiddag hemma hos vänner, Roberts lillebror Robin med familj på middag hos oss på lördag, ett längre löppass, shoppat julgran och jul-krimskrams och jul vi har fått upp det mesta av julgrejerna hemma. Glöggpremiär också. Jag har också hunnit med en panik-julklappsshopping (insåg att alla helger och alla tid fram till jul redan är uppbokade). 10 julklappar, jul-outfits till både mig och twinsen och ett besök på systemet på 2 h tycker jag var bra jobbat. 
Middag hemma hos min bohemchica vän
Barnen o deras kusin Valter
Barnen har fått en egen bling-bling-gran med sitt egna julpynt. Tanken är att jag ska slippa alla smällkarameller i min gran. Hehe. 
Kanske lite tidigt men det gör mig glad så jag skiter i att det bara är november..
Mina badmonster







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar