måndag 4 november 2013

En semestervecka

Hej! En vecka har passerat med ljusets hastighet. En vecka som har fyllts av massor av sol, skratt, bad, god mat, träning och lyckopirr i hjärtat. Och en stunds djupandning varje dag också såklart. Det är intensivt med två treåringar. Och det är svårt att vara förälder som ska försöka vara klok, konsekvent, rättvis och pedagogisk precis heeela tiden. Jag misslyckas ständigt. Jag kör mest med hot och mutor. Och kärlek så klart. Vi har bott hemma hos fam Risp hela veckan. Kul för både kidsen som får umgås med sina fina kusiner och fantastiskt för oss vuxna som får massor av tid med personer vi saknar extremt mycket. Och dessutom blir vi extremt bortskämda med tonvis av god mat och snaskiga godsaker (blir nog sockerförbud en vecka framöver efter denna veckan...) samt att de skjutsar oss kors och tvärs över ön så att vi alla får möjlighet att uppleva och njuta av semestern maximalt. Jag är såå nöjd och tacksam över den fina vecka vi haft men känner redan att jag kommer känna mig svart i hjärtat av saknad i morgon då planet mot Sverige lyfter. Här kommer ett lass bilder från veckan..
Halloweenfirandendet blev twinsens första.
Läskig blev hon!
Kaspian ledsnade efter halva sminkningen..
Poolhäng. 
Många goooda måltider.. Här på TGI Fridays som inte är så Cypriotiskt men väldigt gott iaf..
Bästisarna och kusinerna som redan fryser ut Kaspian..stackarn..
Glass i STORA lass..
Mysig middag på Jello.. Men jag tror att personalen tyckte att det var skönt få vi gick.. Det blev nog iaf betydligt lugnare då..
Kaspian älskar pizza.. Vill helst ha det till både lunch o middag.. Som sin pappa..
Alvina är också ett fan även om det inte är lika galet som sin brors..
Tivolibesök.. Tre treåringar körde radiobil. En kul syn. 
Lycka!
Tripp, trapp och trull
Ingen ramlade ur..
Blek mamma.. Blivit lite bättre under veckan dock!
I väntan på Hitta Nemo båten..
Denna åkte vi..
Spännande att titta på fiskar och badande pappor..
Badgänget
Trötta men nöjda över dagen.. Lite nojjig också då kaptenen på båten högst troligt var stenfull..
Farbror och kusin
Min familj fyller energidepåerna med chips
Hungrig och väntar på lunch..
Tidig morgonjogg i bergen med min hurtbulleman
Och här kommer en till hurtbulle
Fantastiskt vatten!!!
Sandslottsbygge pågår
Desto äldre barnen blir, desto mer kan jag sola. I like!

Kaspian är en liten pussgurka till min stora glädje!
En av flera goooda middagar 






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar