torsdag 17 oktober 2013

Robert förstör typ hela julen

Igår var Robert och handlade. Hem kom han med bl.a. en burk pepparkakor. Den andra burken inom bara två veckor. Den första burken har övriga familjemedlemmar glatt glufsat i sig med god aptit. Dock inte jag. Jag skulle aldrig äta en endaste pepparkaka innan första advent. Jag älskar julen. Alltså verkligen. Julen och allt som hör julen till. Dofterna, smakerna, känslan, fula juldekorationer, att slå in paket, Kalle Anka, ALLT. Och det är viktigt med traditioner. Och det är inte i enlighet med svensk jultradition att äta pepparkakor i OKTOBER. Helt fel och icke-korrekt. Igår fick jag därför sätta ner foten och läxa upp min familj och beslagta pepparkaksburken. Den ska jag gömma noggrant. Samtidigt höll jag en lektion i korrekt jul-vett-och-etikett och uppförande. Robert tycker att jag är lite hysterisk men accepterade de nya reglerna i huset. Men tänk ändå- det är inte så länge kvar innan vi kan släppa alla hämningar samt jul-frosseriet  fritt. Här kommer bilder från gårdagen biobesök- Flygplan. En skitfilm. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar