måndag 30 september 2013

Dejt, appletine och familjen Adams..






 
Hej på er! Det är måndagkväll och jag och Robert sitter uppkrupna i soffan och snorar ikapp. Vet inte om det är höstrusket och/eller förskolebakterier som är orsaken eller det faktum att vi haft en hård helg som ligger bakom våra plötsliga attack-förkylningar.
Helgen har nämligen bjudit på lite väl mycket utsvävningar för att vara två småbarnsföräldrar.. I fredags var jag och Robert på dejt! Extremt efterlängtat då det händer typ..2 gånger per år? Det skulle naturligtvis firas rejält med både flera rätters mumsig mat och en liten cocktail innan och efter maten. Plus att vi delade en flaska vin till maten. Och lördagskvällen och natten spenderade hela familjen hemma hos vänner där det bjöds på bubbel, delikat mat och vin och en liten avec. Lägg till två nätter med alldeles för få timmars sömn så får ni ett icke så trevligt resultat. Två ras. Vi är två spillror av våra rätta jag. Två snoriga, toktrötta och likfärgade ras förutom den djupblå färgen som ögonpåsarna har. Lite familjen Adams-stuk. Men. Helgen var sjukt trevlig. Och det händer ju alldeles för sällan att pretto-jag tar en paus från att vara duktig. Så en helg i ohälsans tecken var nog inte så tokigt trots allt. Men nu är det en ny vecka och den ska fyllas med sömn och vitaminer så att jag blir tipptopp frisk igen snarast. Här kommer halvsuddiga helgbilder i oordning..
 
Lite sur men söt
Fått en Carsmössa till sin mammas stora sorg men till Kaspians stora lycka..
God middag hos fina vänner
Appletini..           
Le pain Francais på Avenyn har en helt makalös inredning. Rekommenderas!
Mycket god mat på Dinner 22.


2 kommentarer:

  1. Haha! Vad jag skrattade åt det du skrev om carsmössan. Kom
    Ihåg hur jag lovade mig själv att mina barn aldrig skulle ha fula Hello Kitty kläder och rosa volanger. Och sen kommer de till den där åldern där de givetvis älskar det över allt annat och helt plötsligt godkänns inte mina fina klädval längre utan i sakta mak byts garderoben ut mot barnens egen valda favoriter... Men men, så länge de känner sig fina är jag nöjd ;) kram!

    SvaraRadera