onsdag 11 september 2013

Bloggtankar

En av mina anledningar till mitt längre bloggavbrott tror jag har att göra med att jag inte längre har så mycket att bearbeta. Att bli mamma är en stor omställning. Att bli Tvillingmamma är en enorm omställning. Livet blir väääääldigt annorlunda. Och jag älskar det såklart. Men det första året var ganska ofta svårt och jag var osäker på både det ena och det andra. Och frustrerad ibland då jag ofta kände mig ensam och isolerad. Bloggen blev någon form av ventil. Ett sätt att hantera alla känslor och tankar. Nu, tre år senare så har jag inte så många svåra tankar och känslor att bearbeta. Det kan vara aptufft nu också. Fast på ett annat sätt. Nu är det bara jobbigt att hantera trots och konflikter samt att vara konsekvent och klok hela tiden. Men jag är väldigt trygg som mamma. Livet har anpassat sig efter våra två små och vi har lärt oss hur det går till. Det är väldigt skönt. Men som sagt- nu fortsätter jag mitt bloggande. Men inte för att ventilera utan för att jag tycker det är kul med en sorts dagbok.
 
Min fina krullis!!
Och min Alvina
En mamma som inte längre får dåligt samvete över att dricka lite vin och spendera tid utanför hemmets lugna vrå lite då och då..



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar