lördag 31 augusti 2013

Dement behöver dagbok

Hej bloggen.
Tänker inte ens förklara för att försöka rättfärdiga mitt låånga blogg-avbrott. Livet kom emellan. Och hus-projektet. Och jobbet. Men nu börjar det bli lite ordning i kaoset. Vi har i alla fall gardiner, lampor och rinnande vatten.
Det som är sorgligt med att inte blogga är att jag inte kommer ihåg något jag inte skrivit upp. Jag ska ge er ett konkret exempel. I morgon väntar twinsens treårskalas. Som husägare och i kölvattnet av en lång renovering så har inte min klädshoppingsfrekvens legat på min topp-tio-lista av saker att prioritera direkt. Så då jag precis funderade över vad fasen jag ska dra på mig i morgon (det är ju ändå kalas!) så inser jag att allt är gammalt, urtvättat och apatrist. Sen hittade jag en klänning som kanske skulle kunna fungera innan jag kom att tänka på att jag kanske hade på mig den på det förra kalaset- tvåårskalaset. Och det går ju inte såklart- att ha samma klänning två år i rad. Och då är det ju extremt smidigt att snabbt kunna titta in i blogg-för att inse- NÄ, jag hade inte alla på den klänningen. Då insåg jag också att jag nog tamejtusan måste börja blogga igen. Så att jag kan kolla när jag använde mina gamla trasor sist.. Bland annat. Och för att jag och min dementa 30-åriga hjärna ska ha koll på vad vi fyller vårt liv med. För ett välfyllt liv, det är det minsta jag kan säga att vi har.
Här kommer några bilder från vår sommar 2013. Från och med nu ska jag verkligen göra ett ärligt försök att blogga lite igen. Det kommer inte att bli superofta- inte nästintill dagligen som förr. Men min plan är att ett inlägg i veckan i alla fall. Mest för min egen skull då jag älskar att föra dagbok och konservera minnen. Och för att jag har bekräftelsebehov.. 
Och för att min pappa saknar bloggen =)
Partajat lite..
Hängt på Liseberg några ggr..


Firat midsommar i Onsala

Busat
Varit på Öland med vänner
Badat nästan varje dag
Hälsat på mormor och morfar i Vilhelmina
Hängt med kusinerna
Morfar och min mest entusiastiska bloggläsare
Älskade lillasyster som får barn typ nu!! Om någon dag eller 7!
Dessa två snyggingar som gör mitt liv så mkt bättre.
Min stora kärlek. En av dem.
 

 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Ja vad roligt att du börjar skriva igen :) jag har också saknat din blogg ;)
    Kram Jenny

    SvaraRadera