söndag 20 januari 2013

Tapettips mottages tacksamt!

Hej! Just nu så är min hjärna totalt insnöad på renovering, inredning och allt som hör till. Detta är inte min starka sida. Jag behöver hjälp. Twinsen kommer få varsitt rum (på bild nedan), de ligger vägg i vägg och är precis identiska (fast spegelvända). Vi ska tapetsera den "korta väggen" och kanske väggen runt fönstret. Jag vill att de ska ha matchande tapeter fast inte typiska "pojk-flick"-tapeter i blått/rosa. Alltså att rummen harmoniserar då man står utanför och tittar in på båda rummen men samtidigt att de får ett eget rum med sin egna stil. Och så inte rosa vs. blått då.. Jag älskar samtliga PIP tapeter men de är ju inte direkt lätta att hitta en harmoniserande tapet till Kaspian som funkar tillsammans med blommor och fjärilar.. Så. Tips och idéer mottages tacksamt.
Här kommer Kaspian eller Alvina att bo inom kort...

Väldigt fina men väldigt svårt att hitta en "pojkig" variant...


5 kommentarer:

  1. Kul med renovering! Våra barn fick nyligen tapeter från Designers Guild. Hittade dem på Tapetorama. Storasyster fick gul/vit randig fondvägg & twinsen fick en rosa/vit randig fondvägg. Finns i massa olika färger. Vi har bara vita möbler och vita väggar så det blev en fin kontrast :). Innan dessa hade vi tapet från Ferm Living. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för tipsen!! jag tycker också att det är superfint med randiga tapeter och resten vitt!! Jag ska kolla upp dina tips! TACK!

      Radera
  2. Hej Sofi!! Och välkommen tillbaka :) har saknat din blogg men vet precis hur det är i perioder få man absolut inte hinner med. GRATTIS till huset! Sjukt kul!!! Åh vad jag längtar att få höra mer. Hur stort är det? Hur ser det ut? Var ligger det?? Spännande!
    Skönt för er också med twinsen! Alltid skönt när man passerar en tröskel där allt vänds till det bättre. Och jag lovar dig. Det kommer att bli ännu bättre :) för oss var fortfarande den gyllene åldern 3 år. Det var som att vända blad. Helt fantastiskt! Nej nu måste jag jobba! Ha en underbar dag! Kraam Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack! Jag önskar verkligen att jag hann blogga mer! Men med lite tid hemma prioriterar jag hellre annat. Dessutom måste jag bara köpa en ny dator då denna är sjuuukt långsam. Vi har köpt ett parhus på 125 kvadrat plus lite biytor. Med en lagom stor och söt trädgård. Det ligger 1 km bort- i samma område då vi trivs superbra och dessutom så slipper vi byta förskola. Huset är fräscht och beboeligt men skitfult. Det byggdes 94 och sedan dess har två gamlingar bott där och inte gjort någonting med huset. Så det är välvårdat men väldigt omodernt med plastmattor och fula tapeter. Förhoppningsvis har vi råd att renovera det mesta (beror på hur mkt vi får för vårt nuvarande radhus).
      Så nu har vi också plats för besök om ni kommer på fler Gbg-visiter!
      HA en underbar dag du också! Kram!

      Radera
  3. Ferm Living, underbara tapeter! Tittat på Mokkasins hemsida? Kommer inte ihåg om Sofia har tapeter, men görsnygga prints har hon iaf att fylla väggarna med :)

    SvaraRadera