fredag 4 januari 2013

Nytt år och hotad mental hälsa

Hej!
Tillbaka i Göteborg och i verkligheten igen. No more Chablis-sippande vid stranden, pain o chocolat-fikande eller sköna tupplurar på eftermiddagarna. Tillbaka till snoriga pussar, storhandling, overaller och jobb på måndag. Jag tycker dock att det är ganska skönt. Vi kan se tillbaka på ett fantastiskt julfirande med min familj OCH en extremt lyxig, njutningsfylld, barnfri semester med min man. Jag kunde inte haft det bättre. Absolut inte. Jag är blessed. Det gick till och med smidigt att köra 110 mil med två tvååringar i baksätet (DVD i bilen är det bästa som hänt oss på länge). Det enda som var jobbigt under den toklånga bilresan var att JAG var kissnödig, konstant kaffesugen, hade träsmak i hela kroppen, tappade känseln i rumpan, åt för mycket godis, var älgrädd, frös om fötterna, var uttråkad, osv. Jag var en pain in the ass enligt min man. Lärdom: en soon-to-be 30 åring klarar långa bilresor sämre än tvååringar utrustade med Pippi-maraton och ZOO-tablettaskar.
Så med fina veckor i bagaget ser jag fram emot vardag och rutiner och allt vad det innebär. Och jag ser fram emot 2013. Här är några punkter på min 2013-to do-lista.
1. 2013 ska jag vara tacksam för något varje dag, stort eller smått (prova att vara arg/sur/bitterfittig och tacksam samtidigt- det går bara inte).
2. Jag ska träna för att bli mitt bästa jag inför Göteborgsvarvet utan att skada knäet igen.
3. Jag ska gå ut och dricka smaskigt vin oftare än 2012.
4. Vi ska flytta till ett större hus. Ett med total avsaknad av renoveringsbehov.
Jag har försökt att ladda upp ett bildregn från julen och nyår men eftersom min dator är lika modern och kompetent som Berlusconi så har det gått käpprätt åt skogen. Gaaah!!! Jag tror jag får gå på mellandagsrea i helgen och införskaffa en ny dator om jag ska bibehålla min mentala hälsa. Jag hatar hatar hatar teknikstrul. 

Kunde inte sagt det bättre själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar