tisdag 13 november 2012

Existensiella frågor och innehållslös önske-Fars dag

Hej!
Dagarna bara går och går och går. Vi fyller dagarna med både roliga och tråkiga aktiviteter. Jag fyller min hjärna med både stora och små funderingar. Ni vet. Vad är meningen med livet egentligen? Vad ska vi äta till middag? Varför måste man betala TV-avgift? Vilket försäkringbolag är bäst? När ska vi sälja vårt radhus och köpa något större? Var vill vi bo? Vad ska jag baka för julgodis i år? Och så vidare, och så vidare.
Min kära mamma har bott hos oss en vecka men nu åkt vidare. Mysigt att ha henne här mitt i vårt vardagsliv. Fars dag har vi såklart firat också. Med bland annat frukost på sängen i kombination med skönsång (?), presenter och önskemiddag. Robert fick självklart bestämma precis vilka aktiviteter som Hans Stora Dag skulle innehålla. Han önskade sig att vi skulle ägna dagen åt precis ingenting. Så ingenting blev det. Ganska mysigt även om slapperi gör mig rastlös och nästintill trotsigare än vår terrible two year old Alvina. Hennes favorituttryck just nu är "NEEEJ, jag vill INTE!!" och det upprepar hon på repeat mest hela dagarna. Puh.

Mina perfekta barn har fått icke helt perfekta Gekås-ramar..

Vi har tuggat tapas och slurpat rödtjut framför vår favorit-fredags-norrbagge

På lördagkväll var mamma/mormor barnvakt och jag och Robert hann både med barhäng på Tranqilo och Skyfall (Bond)på bio.

Lördagens heta dejt

Två drinkar bakom västen och jag fnittrade mig nästan av stolen. Men bara nästan.

Redo för BIO-action. Försökte övertala Robert till att se en fransk film som verkade mysig.. Men det gick icke så det blev Bond. Jag är ingen Bond-lover men Skyfall var faktiskt riktigt bra. Kanske hade det med drinkarna att göra.

Lyxigt och ovärdeligt med lite twins-fri tid för oss två!
Jag har också hunnit hänga lite med finaste Linda som är hemkommen från Miami. Hon hade med sig en finfin present i rosa påse. Jag blev såå glad!

Även om jag inte listat ut vad meningen med livet är så tror jag att glögg har med saken att göra i allafall. Jag och Robert har bestämmt att eftersom vi spenderade halva december i Thailand förra året så har vi rätt att tjuvstarta julen med två veckor. Så nu dricker vi glögg varje kväll och berättar historier om tomten för twinsen.
Fars Dag-tema. Slapperi och soffhäng. Robert favvosyssla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar