måndag 29 oktober 2012

Spretigt inlägg..

Heej!
Ny vecka har rivstartat... Robert är tillbaka från Tyskland vilket är fantastiskt. Under helgen har vi haft ett antal besök av små otäcka, USA-inspirerade utklädda kids som har vrålat efter godis och hotat med bus (är det bara jag som har noll koll eller var de inte en vecka för tidiga??Det var en väldans tur att vi är så udda personer att vi kan ha godisförråd liggande hemma i månader utan att det försvinner- jag hade i allafall ett så pass stort godis-förråd i skafferiet att vi slapp ägg och dasspapper i trädgården). Twinsen älskade alla spök-besök och tyckte att det var extremt spännande. Jag tycker att det är lite halv-creepy med okända människor utanför ytterdörren. Även om de är under en meter långa.. Särskilt nu när det har gått och blivit kolsvart efter kl 18.. Jag har känt mig ensam och knappt kunnat sova hela helgen. Dessutom så har jag sett alla tre avsnitt av eminenta "torka aldrig tårar utan handskar" på SVT-play vilket resulterade en storm av känslor och en del gråt liggandes i fosterställning. Så enormt sorgligt. Men ack så bra! Alla mörkrädd/otäckamänniskorutanfördörren/känslor av ensamhet och saknad av Robert blev lite för mycket då denna eminenta serie adderades till alltihop. Som tur var så verkade Kaspian också vara lite mörkrädd för han har smugit in till mig med sin napp och sin gosekanin varje natt. Har aldrig hänt tidigare (de sover fint i sina egna sängar) men dessa ensamma nätter hade jag absolut inget emot att ha en liten lockig och mjuk elvisp i sängen. Hur kan en mini-människa på typ 13 kg använda 95 % av en säng? Jag fick trycka ihop mig på kanten och typ dra in magen och benen och alltihop för att få plats.. Men som sagt, det var fantastiskt mysigt.




2 kommentarer:

  1. Låter som du hade en ganska OK helg ändå. Själva slapp vi ifrån Halloweenfirande, även om vi bor i ett område med många barn i "rätt" ålder. Tror inte att det är så väldigt vanligt i Örebro - än...

    Haha, jag VEEEET, små barn tar enormt mycket plats i sängen! Pys är tack och lov inte mörkrädd, men han vill gärna att någon ligger hos honom och myser, helst hela natten. Som att dela säng med en elvisp med turboeffekt. Så vi införde "poängkort". Varje natt då han inte ropar på mamma eller pappa (undantag om han behöver kissa), får han ett poängkort, och när han har 10 kort ska han få någonting han VERKLIGEN vill ha (= en leksaksbuss med dörrar som kan öppnas och stängas, han får välja själv). Succé! Jättekul att samla korten i en burk, räkna dem och fundera på hur många det är kvar tills vi ska åka till stan för bussinköp:-).

    Torka aldrig tårar - har också sett, väldigt stark, sov inte på flera nätter...
    kram

    SvaraRadera
  2. Kul idé med korten! Jag tror dock inte att våra barn har förmågan att fatta något sådant ännu.. =)

    SvaraRadera