torsdag 6 september 2012

Dammig blogg..

Heej! Jag har inte glömt bort att jag har en blogg. Men jag borde verkligen göra ett försök att damma av den lite. Det känns trist att min tid inte räcker till för allt jag vill göra. Men det är bara att tugga i sig. Självklart så prioriterar jag min familj, mitt jobb, mina vänner, min träning och min lättja (inte såå stort utrymme för just lättja dock) framför bloggen. Även om jag älskar den. Sedan sist har vi hunnit med massor av skoj. Kvalitetstid med lillasyster Lotta, höst-shopping, en mycket blöt utekväll, ett stycke barnkalas och en massa jobb såklart.
En annan nyhet är att jag numera har två rödprickiga kids. Hela kroppen full med röda små utslag. Då Robert hämtade dem på förskolan i eftermiddags så sprang pedagogerna ut till honom och talade hetsigt med yviga rörelser om prickar hit och mässling dit. Robert som är av det icke-nojjiga slaget tog det hela med ro och sa att de nog skulle vara prickfria, icke-rödfnasiga och friska tills i morgon. Mässling kan det verkligen inte vara eftersom twinsen är dubbelvaccinerade mot det...både innan Italienresan förra året och vid den obligotoriska 1,5 årsvaccinet har de fått mässlingsskydd. Och vattkoppor är vi defenitivt inte sugna på just nu. Vår hypotes är att vi nog kryddade gårdagens thai-grytemiddag med en aaaning mycket röd chili. Ungefär 8 stycken. Twinsen grät efter första tuggan och hängde och flåsade med tungorna nere vid knävecken ungefär. Men sedan hämtade de sig från chilichocken och hetsåt flera portioner med en massiv aptit. De har ju tillbringat 8 veckor i Thailand för bövelen och borde klara av lite smaksättning kan man tycka. Efter middagen såg både ut som att de missbrukat läppfillers a lá Isabel Adrian eller Kajsa i Kalle Anka. Och idag är de prickiga. Ooops. Jag har en aningens dåligt samvete över chili-frosseriet. Men chilin borde ju snart ha passerat deras små minikroppar och vi räknar kallt med normalfärgade kids i morgon. Det är bäst för dem för här blir det defenitivt ingen VAB då jag åker på en intressant kurs i morgonbitti.
Då jag har problem med min vanliga kamera så får det duga med mobilbilder. Här några suddigt bilder från gårdagen, veckans tidigare bildkavalkad får ni en annan dag. Promise.

Min man är en flitig kund i thaiaffären... mycket godare än kokosmjölk från Ica..

Alla röda pluttar är chili. Gott tyckte vi alla. Mest twinsen..

Scen of the crime

Och så jag och min Linda <3

Alltid lika lycklig i hjärtat efter en kväll med denna pingla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar