lördag 8 september 2012

Ändrade helgplaner

God morgon! En härlig helg ligger framför våra fötter. Eller. Låg i allafall. Den initiala planen för dagen var att mina gamla klasskompisar Helene och Sandra skulle komma på lunch, chokladigt gófika och mysigt häng. Ett återseende som jag sedan flera veckor sett fram emot. Massvis! Dessutom så har Helene fått en liten Vincent sedan sist som jag håller på att längta ihjäl mig efter. Denna perfekta lördagsplan har vi fått skrota då jag har en man som ligger i hög feber och nästan är sådär dööende som bara sjuka män kan vara. Jag har fått springa kors och tvärs med ipren, vatten och extra filtar som en skållad råtta hela natten. Känner mig som en sjuksköterska utan extra OB-tillägg på natten. Dessutom så har twinsens röda prickar inte alls bleknat bort från deras små mjuka kroppar. Det kluriga med rödprickiga barn (som för övrigt är helt friska) är att man inte känner sig så supervälkommen på diverse aktiviteter. Jag tror inte att andra föräldrar skulle uppskatta om jag kommer dragandes på två flugsvampar till simhallen, Lek- och buslandet eller på en vända på stan.. Det verkar således som att vi får hålla oss hemma. I karantän. Kul lördag. En dööende make och två flugsvampar till barn. Och ingen som vill hålla oss sällskap. Skit.
Här kommer ett gäng mobilbilder med kass kvalitét som vanligt.

Förra helgen var ju lillasyster/moster Lotta här och då var det liv i luckan

Fruktpaus på lekplatsen..

Wiiii!!

4 H gården är alltid lika poppis

Alvina var förbannad för att hin inte fick klappa kaninerna

En stackars fet, gravid kanin som ligga alldeles ensam.. 

Jag och mina busungar

Alvina ville klappa katten men katten ville bara gömma sig under släpvagnen. Konstigt.

Tre små grisar på bild..

Mostermys


Och några extremt dåliga bilder från förra lördagen då vi var ute hela natten lång..

M och jag

Färgmatchade systrar..

Partyparty

1 kommentar:

  1. Vi hade gärna hållt två prickiga twins sällskap! Kram C,E & L

    SvaraRadera