torsdag 30 augusti 2012

Gammal och grå..eller blå..

Hej!
Min fina lillasyster Lotta som jag alltid längtar efter är här på besök så vi njuter av tillvaron. Jag har en del flex att ta ut så jag har slutat tidigt för att hinna utnyttja varenda millisekund av Lotta-tid. Wooonderbar!!
För övrigt så är det både bekvämt och arbetsamt att vara gäst i vårt hus. Jag bjuder gärna och generöst på min kärlek, min omtänksamhet och goda middagar. Men inte gratis. Icke sa nicke. Jag är nämligen väldigt duktig på att sätta mina gäster i arbete. I allafall den typen av arbete som jag själv är oförmögen att göra. Typ fixa hemma. Just nu håller Lotta på att skruva upp en tavelvägg- ett projekt jag påbörjat lite halvhjärtat men aldrig orkat fullborda. Men nu jäsingen händer det grejor!
Jag kan också berätta något hemskt. Jag har hittat ännu ett åldertecken. På mitt högra ben. vaden för att vara exakt. Åderbråck. Blå och hemska. Blått är INTE flott. Det är tur att Lotta är här och att det är happy-fredag i morgon. Annars hade jag deppat ihop.
Lotta är bäst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar