lördag 4 augusti 2012

Fokus på målet!

Hej! Hoppas ni njuter av helgen! Det gör vi. Eller i allafall från och till. Just nu håller twinsen på att riva huset och är allmänt skitjobbiga. Troligtvis för att jag vill blogga och Robert vill kolla på fotboll. Varje sekund vi inte roar dem på något sätt så reagerar de med att bete sig som ADHD/Damp-ungar. Men vi har shoppat lyxigt vin och tapas så just nu håller vi fokus på målbilden och skiter lite i att kidsen är spritt språngande galna. Målbilden = få kidsen i säng och sedan ägna lördagskvällen åt den allra trevligaste av dödssynderna. Frosseri. Här kommer ett gäng bilder från mobilen från våra senaste dagar.

Skogspromenad, mamman hade högklackat och vissa transportproblem..

Vi har äntligen fått Alvina att använda hårtofs. Hur då, kan man undra. Svar: Vi mutar henne. Med tuggummi. Det fungerar sjukt effektivt.

Fika och lek hos vännerna T och E

Supermysig lunch på El Corazon. Jag insåg att vi äter äter lunch ute då jag nästan ramlade av stolen då vi fick in notan och en Cola kostade 39 kr! Är inte det dyrt för en sketen läsk? Men maten var god och inte så värst dyr..

Våra favoriter L och H. Linda var som vanligt piffigast i stan i sin nya Fillipa K kappa. Mina nyaste shoppingfynd är inte ett dugg piffiga. Trehjulingar, skitfula cykelhjälmar i epelepsiframkallande mönster (varför ska saker till barn så ofta vara så skitfula???), billigt presentpapper och Duplolego i mängder. Allt från Gekås. Suck.

Kaspian aka. Karlsson på taket på sin nya racercykel.

Ja just ja. Jag har faktiskt shoppat något roligt också! Dock inte piffigt. (Dessa inte på gekås...). Nya Asics, det gör mig lycklig. Dessa skall invigas med en 16 km lång runda i morgon. Wipoo!

Sandlådehäng. Som varje dag.
Mariell har varit här och ätit middag och allmänt förgyllt mitt liv. 

1 kommentar:

  1. Hahaha, du är ju sötast i stan. Och minst lika piffig:P Håller med 39 spänn för cola och 30 för bedrövligt termoskaffe? Vad hände med nybyggt el ingår i lunch? Men mysigt hade vi det!!

    SvaraRadera