tisdag 3 juli 2012

Tips för alla desperata därute!

Det är ju inte någon nyhet för någon att sommaren 2012 är katastrof. Jag har höstkänsla i kroppen och har ännu inte tagit ett enda dopp i havet. Jag sippar på mitt rosé och äter glass i någon sorts krampartad och desperat låtsaslek om att det är sommar. Men samtidigt får vi inte vara orealistiska här. Jag menar, vi bor i Sverige. Har ni funderat och reflekterat över avståndet till ekvatorn någon gång? Men. Trots iskylan och regnet så kan man ju ha det trevligt ändå. Dagens tips som funkar även vid icke-strand-väder är Röe gård på västkusten. Superhärligt kafé med excelent lunch som dessutom lånar ut "pysselpåsar" till alla barn. Gårdsbutik, lekpark och höns, kaniner och får. Mysigt, idylliskt och passar barnfamiljer.
Eftersom både jag och min man är ganska ego i botten så fick twinsen sova sin middagslur under tiden vi åt vår lunch. Föräldrar behöver få njuta av sin lunch i godan ro ibland. Då man äter med twins glömmer man annars att smaka på vad man äter.. Så då vi vill lyxa till det gör vi oftast såhär (och twinsen hade fått smaskig lunch hemma innan vi åkte såklart).

Mysigt!

Det blå på bilden är ett gigantiskt fält av blå blommor! Så vackert!

Idyll

Junia var sötare än sin jordgubbsbakelse

Bra salladsbuffé och hembakad bröd i väntan på huvudrätten. Röes Fisksoppa till mig och blodig biff med ugnsrostade primörer till Robert. Menyn hade 12 rätter och jag hade lätt kunnat tänka mig beställa 10 av dem. Massor av fräscha rätter och mestadels färsk och lokalfångad fisk. Bra betyg!

Lekparkshäng då alla var mätta och belåtna

Kaspian fick köra traktor och lyckan var total!

Wroom! Var han har fått sitt motorintresse från han jag ingen aning om. För mig är en bil en grej som tar mig från punkt A till B och jag kunde inte bry mig mindre om hur bilen ser ut/fungerar.

Jag är barnslig ibland.

2 kommentarer:

  1. Motorintresset är medfött. Ärligt. Sitter på Y-kromosomen någonstans. Verkar dämpas med åldern, men i småbarnsåren är den mycket tydlig. Jag lovar. Inbyggt brumbrumbrumbrumbrum ingår i paketet. Inte alltid logiskt VAD det är som brummar heller - rätt som det är har det blivit en bil av skeden med makaroner, en buss av knäckemackan och en motorbåt av bananen. Som mamma fattar man intenting. Inte alltid heller som pappa (enligt maken)...
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Hehe! Nej det verkar onekligen vara så...

    SvaraRadera