lördag 14 juli 2012

Längtan och vemod

Hej! Idag har vi varit på kalas med hela tjocka släkten. Min släkt är ganska kul, på sitt sätt, så dagen har varit underhållande. Twinsen verkade inte hålla med utan satt som klistrade på mig mest hela tiden. Ganska irriterande eftersom kalas = mat och mat+ barn = kladdigt som f-n. Jag såg ut som en återvinningsstation för biologiskt avfall tillslut. Min kära moster sa tom att "tvillingmammor bör nog helst klä sig i kamoflagefärgad och slitstark overall" i stället för ljusa och piffiga kläder. Hon har en poäng där men varför klä sig i overall då det finns Vanish oxi action? Efter det stora kalaset har vi packat och städat eftersom vi åker till Umeå och därefter Göteborg i morgon. Jag känner vemod över att lämna Vilhelmina då jag inte kommer att återvända fören jul. Samtidigt så har jag lite hemlängtan. Och Robertlängtan.

1 kommentar:

  1. Tack, det har varit ljuvligt! Dock inte lika ljuvligt att komma hem...

    Haha ja en sådan klädsel hade varit kanon i många lägen!
    Kram

    SvaraRadera