måndag 2 juli 2012

1 dygn. 5 barn.

Roberts bror med familj bor ju till vardags inte i Sverige utan på Cypern. Jag finner detta vidrigt trist eftersom vi saknar dem så att det ofta värker i hela kroppen. Men nu har iaf vi fått njuta av en hektisk men makalöst förtjusande helg tillsammans med twinsens tre kusiner medan Fredrik och Anna spenderade lite välbehövlig tid på tu man hand. 1 dygn, 2 vuxna och 5 barn. Ny erfarenhet för mig. Men med facit i hand så gick allt galant. Inga tårar, många skratt, ingen har svultit ihjäl eller skadat sig och vi tappade inte bort någon. Största missen var att vi hade planerat att baka pizza och kladdkaka men ugnen var trasig och obrukbar. Men med lite fantasi och vilja så blev det lyxiga varma mackor i microvågsugn och chokladmousse i stället... Värdefullt och roligt för oss att få kvalitetstid med dessa fina kids!
Kusinmys!

Då man bor på Cypern så behöver man tydligen inga regnställ. I Sverige och i Göteborg så behöver man regnställ i allra högsta grad. I brist på annat skapade min man regnställ i extrem-budget-klassen. Lidl och Gekåsplast fick rycka in då fotbollsmatch-längtan utomhus blev för stor! Funkade fint. Även om min man kanske skulle behövt en sopsäck för att få bättre plats..

Popcorn och godis framför Gladiatorerna. Jag vet nu ALLT om Hero, Prime och Bullet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar