tisdag 5 juni 2012

Umeåpackning och kärt återseende!

Wrooom!
God kväll på er! Här packas det för fullt. Tidigt i morgon skall jag infinna mig på Landvetter för att placera min lilla rumpa i en flygplansstol som skall ta mig hela vägen upp till efterlängtade Umeå. Norrland har en speciell plats i mitt hjärta så jag känner mig som ett barn dagen före julafton. Uppspelt, förväntansfull, glad. Jag ser fram emot att examineras och att äntligen bli klar med mina studier. Jag är så trött på böcker, vetenskapliga artiklar och akademiskt trams. Jag ser fram emot att jobba! Dessutom ska jag få kramas med både familj och vänner i dagarna 4 vilket känns lovely!
Denna Umeåresa krockar dock med en enormt viktig dag i mitt liv. Vårt liv. 6 juni är inte bara den svenska nationaldagen utan även min och Roberts bröllopsdag. 3 år. Läderbröllop. Låter sådär tycker jag. Läder. Kohud.. Inte så värst romantiskt. Det passar sig kanske iof eftersom jag ändå inte får dela dagen med min älskade man. Men jag ska naturligtvis gottgöra detta på bästa sätt då jag återkommer hem igen. Bloggen kommer troligtvis att lida av bloggtorka de kommande dagarna, det brukar bli så då jag är i Umeå. Bara så ni vet.
Idag har jag och twinsen hängt med Annida som äntligen har kommit tillbaka från en liten tripp runt jorden.
Underbart att ha henne hemma igen!! Det tycker twinsen också, de har bokstavligen slagits om att få sitta i hennes knä. 

Vi har ätit och pratat i munnen på varandra hela dagen lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar