fredag 1 juni 2012

Podcast-mania och födelsedagskalas!

Hej! Fredag igen. Det övergår mitt förstånd var veckorna tar vägen egentligen. Tiden går löjligt snabbt då man har roligt.
I veckan har jag ramlat djupt ner i ett Podcastträsk. Jag är inte direkt tidig och alert med att snappa upp vissa saker. Jag har naturligtvis vetat att det finns något som kallas Podcast och att det är typ radio som man laddar ner till telefonen. Mer än så har min kunskap om detta fenomen inte nått men i veckan kände jag att det var dags att gräva i detta lite djupare. Resultetet = wow. Nu känns det som att en hel värld har öppnats inför mina ögon (eller öron). Modern teknik är fantastisk.
Som t.ex den här fantastiska kvinnan. Snygg, stark, klok, väääldigt amerikansk.
Intressant och underhållande på samma gång.
Igår hade vi för övrigt en väldans lyxig kväll, med barnvakt och allt. En av Roberts närmsta vänner Anton fyllde år och vi firade genom att äta en BIG American dinner på Joe Farellis. Varje gång man är ute och roar sig med sina vänner så blir man överraskad över hur fantastiskt kul, härligt, välbehövligt det är. Jag och Robert sitter hemma, 99,5 % av alla kvällar medan twinsen sover sött i sina sängar. Inget fel med det, jag älskar våra hemmakvällar. Men jag skulle ljuga om jag inte ibland kan känna mig extremt låst. De få kvällar som vi lämnar husets trygga vrå känns det som att jag utför något kriminellt typ. Ja, ja. Vi hade en amazing kväll och den kommer jag att kunna leva på länge. Jag kommer inte ens att vara bitter för att Robert spelar match ikväll så att jag får glo på Let´s Dance och Anton Hyséns svängande rumpa alldeles allena.
Här är jag, tokladdad för kalas!
Tyvärr hade jag bara mobilkameran så resterande bilder lider av extremt dålig kvalitét eftersom det var mörkt inomhus... Men bättre suddiga bilder än inga bilder alls tänker jag!

Fina Ulrika som var en av mina sköna, blonda bordsdamer denna kväll. Hennes dotter fyller 18 år (!!) idag. Galet. Så snabbt som tiden går kommer våra barn också snart vara myndiga. Buhuuu.

Fantastiska Lisa som snart blir vår granne! Jag längtar ihjäl mig. Hon är lika hoocked på löpning som mig så vi har planerat många, svettiga rundor i sommar.

På riktiga kalas skall det serveras tårta med fyrverkeri i.  

Härliga människor!

Glufs, glufs, höhö, lät det...

Och detr dracks skumpa så det stod härliga till..

Jag och min sprudlande vän Jonte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar