söndag 17 juni 2012

Jag förlorade!

Hej! Hoppas helgen varit underhållande. Vi har haft en toppenhelg men den har tydligen kostat energi för vi känner oss som två utplattade roadkills. Klockan strax efter 20 och jag och Robert har redan lagt oss i sängen. Jag med datorn i högsta hugg och Robert glor på något sportsammandrag. Vi har TV i sovrummet. Detta faktum har inte varit någon självklarhet. Minst sagt. Frågan "TV, eller inte TV i sovrummet" har varit en lååångdragen konflikt och ett frekvent återkommande diskussionsämne hemma hos fam Vilahamn kan jag lova. Högljudda diskussioner och mutor har varit förekommande. Robert har argumenterat FÖR TV i sovrummet och jag har agerat motståndare. "TV är en romatikmördare, "- har varit mitt starkaste argument. "Vi kan lägga oss tidigt, kramas och titta på mysiga serier"- har varit Roberts tyngsta åsikt. Sen hittade Robert en vit och piffig TV som jag tyckte var söt och så var saken biff. Och jag måste faktiskt erkänna att det är mysigt med TV i sovrummet. Inte minst för att vi kan underhålla twinsen med diverse Disneyfilmer en timma varje morgon då de dundrar in kl 5.30...gäsp.. Så nu ligger vi här och jäser.
Helgen har tillbringats i Lysekil. Roberts lillasyster Amanda har tagit studenten så vi har firat henne med buller och bång. Förutom student-firandet har vi umgåtts med Roberts familj, syskon och syskonbarn och dessutom hunnit med ett barnfritt restaurangbesök. Sjukt trevligt! Jag är för trött för att ens titta på alla helgens bilder men jag lovar att visa mer senare i veckan. Ni får hålla tillgodo på en ynka bild från lördagskvällens middagsgäng.


Jag och min mys-tv-man, två av hans bröder samt två sköna svägerskor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar