söndag 3 juni 2012

Höga förväntningar!

Hello! Hoppas ni haft en toppenhelg. Vi är inne i juni månad och då är det som ni alla redan vet officielt sommar. Att juni startat med isvindar i Gbg och snö hemma i Vilhelmina kan vi blunda för tycker jag. Början av juni är nästan den allra bästa delen av sommaren enligt mig. Junis första dagar är fyllda av vackra drömmar om sommaren som komma skall, man smider planer om mysiga picknickstunder i solen, svalkande dopp och daglig frossa i mjukglass med chokladsås på. I mina drömmar och mina planer för sommaren 2012 finns inga blöta veckolånga skyfall, kliande myggbett eller mjukglassfläckar på kläderna. Nehe då. Om vi skall vara realistiska så vet vi alla att den svenska sommaren sällan uppfyller alla högt ställda förväntningar. Men nu, i junis inledande dagar så kan vi alla tillåta oss att förföras av vackra drömmar och önskningar om den stundande årstiden. Jag önskar mig bruna ben, glada barn och en romantisk man.
Här får ni ett axplock av bilder från vår gångna helg..
Robert har skjutsat twinsen upp och ner i Slottskogens branta backar.

Action på Barnens Zoo

Hönspappan nr 1

Alvina har sprungit flera km på slottskogens gräsmattor. Hon är noga med vätskekontrollerna!

Jag och Robert gör vårt bästa för att hålla koll på en var.. Vi hinner inte prata så mycket med varandra dagar som dessa..

Ny populär aktivitet. Blåsa på maskrosor..

Jag tar i ordentligt.

Finbesök av Björn och Jane som efter 1,5 år utomlands har tagit sitt förnuft till fånga och köpt hus i Göteborg! Snart flyttar de hem igen och jag är världens gladaste över detta!

Åh, vad jag längtar efter att få dessa två guldklimpar till vänner inom bekvämt avstånd igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar