måndag 14 maj 2012

Social städpanik

Ett par gånger i veckan har vi vänner på besök. Vi äter middag eller tar en fika. Väldans trevligt. Jag får abstinens och svår inre klåda om jag bara umgås med mina barn och min man för länge. Social stimulans är viktigt. En annan bra grej med att få besök är att man måste akutstäda. På två röda hinner man raffsa ihop all löst bråte, putsa handfatet och byta handdukar (husmorstips jag lärt mig från min mor), dra en disktrasa över problemområden, ta bort lego från soffan och rensa diskbänken från diverse ändamål. Man är aldrig så effektiv som då man har tidsbrist och kniven mot strupen. Hepp. Simsalabim-piffat. Utan mina panikstädningar skulle vårt hem allt som oftast se ut som New Delhi.
Har ni sett dessa? Jag är en mycket lättlurad konsument. Så himla fyndigt alltså. JULI-skum. Och se så söt badboll tomten har skaffat sig. Hihi! Goda var de också. Denna påsen tog slut på mindre än 5 min  i denna familj=) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar