torsdag 10 maj 2012

Skitdag!


Ännu en dag med migrän, blixtar framför ögonen och oförmåga att röra sitt eget huvud pga smärta? Varför? Hur kan man gå migränfri ett helt liv och sedan drabbas som en blixt från klar himmel 2 ggr under en och samma månad. Eller, jag hade migrän en handfull gånger då jag var gravid. Och nej, jag är inte gravid nu. Jag googlar och försöker hitta någon anledning till min plötsliga och icke-välkomna huvud-åkomma men blir inte klokare för det. Jag känner mig inte stressad, jag har inte ätit choklad eller mögelost, inte druckit vin, inte toktränat, jag har inte sovit för lite/för mkt, fastat eller ätit oregelbundet. Och jag ser inget samband med menscykeln heller. Märkligt.
Robert har inte haft någon lättjefull, happy dag med två febriga kids och en fru som ligger och ojjar sig i sängen. I morgon är det jag som ringer farbror/tant doktorn och ber om någon effektiv dundermedicin för såhär kan jag inte ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar