tisdag 1 maj 2012

Med maj kom sommaren!

Ja men VÄLKOMMEN säger jag bara! Välkommen, välkommen hit kära sommar! Idag har det varit så sjukt varmt att min kropp blivit alldeles sol-och-värme-chockad. Halleluja. Bad, glass och grillsuget har ökat i samma takt som graderna på termometern idag.
Vår 1 maj har spenderats på bästa sätt tillsammans med fam Åhnbrink, alltså Linda, Henke och Bosse och vår dag finns också beskriven på Lindas blogg som ni hittar här: http://cut.blogg.se/
Vi har promenixat, solat lite och Henke har serverat oss en delikat lunch bestående av hemmarullade köttbullar (mina veggo såklart), fluffigt potatismos, brunsås och gröna ärtor! Så himla gott!
Twinsen som den senaste tiden börjat uppskatta att " klä ut sig" har roat sig kungligt genom att inspektera Lindas grandiosa garderob. Mina barn verkar dock ha en intresseväckande förebild gällande mode då Alvina endast ville klä sig i träningskläder medan Kaspian tyckte att de högklackade skorna och raffiga BH:arna var roligast. Söta som socker var de iaf.
Min saknade man har också återkommit från sin Köpenhamnstripp så nu är familjen åter komplett. Det är helt galet hur mycket man kan sakna en person- trots att vi oftast bara sitter bredvid varandra i soffan och degar om kvällarna så kändes det så extremt ensamt och sorgligt att sitta här och dega alldeles själv. Just nu ligger han här och glor på fotboll i vanlig ordning och allt känns tryggt, hemtrevligt och mysigt igen.
I morgon ska jag jobba för första gången på hundra år. Jag är nervös men förväntansfull.
Jag och Alvina hade varit uppe sedan 05.30 och dundrade in hemma hos L och H många timmar senare. Klockan var dock bara 9 så det var två nyvakna stackare som tog emot oss... Så vi fick smygstarta dagen lite med bananer framför Alfons Åberg.. 

Jag, twinsen, Linda och Bosse gick en långpromme i mina gamla hoods. Åh vad jag saknar Skatås ibland! 

Bästa promenadsällskapet!

Alvina åt dubbla portioner mos och ett rejält lass med köttbullar i brun sås. Hon kommer bli stor och stark!

Härligt att ha så stora barn att de kan sitta och äta själva i vuxenstolar. Jag kunde äta min egen lunch nästan utan  avbrott och det är ganska nytt för mig. Skönt! Mätt och belåten blev jag också!

Kaspian i tjusiga byxor..

Alvina älskar löpjackor...

Benvärmare på armarna och raffig leopard-BH.. Skorna har han tappat på bilden. Inte så lätt att gå i pumps ännu..

Alvina kände sig så FIN i Lindas rosa löparjacka. Är hon mammas tjej eller? Det bådar gott.

Sen ville hon även ha sjal och en Zarapåse som väska.- lyckan var därefter total!

Kaspian har också gått omkring med denna "huvudmassage-pinne" på sina lockar mest hela dagen. Som en antenn. Märkliga unge. Var får de alla sina idéer ifrån undrar jag?

Bosse har troligtvis fått PTSD (posttraumatiskt stresssyndrom) efter en heldag med våra twins!! 

2 kommentarer: