tisdag 15 maj 2012

Mantra

Ibland då jag springer ock det känns lite trögt brukar jag börja rabbla ett mantra inne i huvudet. Jag tycker att detta är effektivt för att stänga ute alla former av negativa tankar och dessutom så ger det energi och kraft. Såhär låter mitt spring-mantra: '"Snabba fötter, lätta ben, du klarar det, du är bra". Ibland tänker jag bara "uppåt, framåt", det fungerar också som tempohöjare.
Eftersom jag anser att denna metod är så slagfärdig så tänkte jag börja annamma samma teknik inom andra områden i livet. Till exempel då kidsen är motsträviga, trotsiga, skrikiga och allmänt arbetssamma. Då ska jag börja med följande mantra tänkte jag: "Inte vråla, andas djupt, du klarar det, du är bra".
Och ett mantra som jag verkligen, verkligen, verkligen är i behov av just nu eftersom jag inte fått något vettigt alls gjort på mitt examensarbete under dessa två hela dagar i migränens klor är detta mantra: "Kloka tankar, snabba fingrar (på tangentbordet alltså), du klarar det, du är bra". Heja mig!
Uppåt, framåt!
(lånad bild från google/mental träning)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar