onsdag 16 maj 2012

Abstinens

Jag och Robert sitter och pratar med våta ögon och upphetsad röst hela kvällarna igenom numera. Och nej, vi pratar inte snusk. Vi diskuterar resor. Som porr för oss. Vi bläddrar upphetsat i resemagasin, talar inlevelsefullt om fina resminnen, drömmer oss bort och planerar våra framtida äventyr. Nu var det ett bra tag sedan vi satte våra fötter på utrikes mark och det börjar kännas i resetarmen. Det sticker och drar. Längtan efter nya länder att upptäcka, ny kultur att få ta del av och att smaka annorlunda mat växer sig starkare för varje dag. Och inte minst så längtar vi efter SOL. Var faen är våren/sommaren liksom? Jag tycker knappt att det är någon skillnad jämfört med februari. Ge mig sol, bad, glass och hotellrum med bäddad säng nuuu!
Men vad ska vi göra i eftermiddag då? Ok, vi badar!

Men varför inte ta en trerätters idag igen. Ja tack!
Billigare än att äta hemlagad mat i sverige..

Jaså var det SOL idag IGEN. Jahapp..

Ja men varför inte ta och shoppa lite? Det finns ju bara en miljooon butiker att välja mellan. 

Starbucks... Om my!

Oj. jag känner mig lite svettig. Hoppsan här fanns ett valkande hav 20 m bort. Vilken tur.

Billig sprit! Ge mig!!

Lite flakbilssightseeing har ingen dött av..

2 kommentarer:

  1. Harreliiiigen så härligt!!
    Jag preliminärbokade en Greklandsresa igårkväll. Woop woop! Nu gäller det bara att sambon "godkänner" den också, så är det bara att betala alla dyra slantar till Fritidsresor, så är det klappat och klart sen!

    SvaraRadera
  2. Men så härligt!! Ni som precis var i Egypten era gottegrisar! Hoppas att lillskurken också kommer med denna gång! Jag är avis!

    SvaraRadera