onsdag 4 april 2012

Inspiration!

Min fördrink med smak av hjortron och mandel. Den bästa jag någonsin smakat! Halleluja- sa mina smaklökar. 

Och glad, det blev man på köpet!

Jag och ett par restaurangknuttar..

Lillasyster, hennes Erik (han är dock inte heller restaurangkille utan Reklamkille) och så jag i min nya piffiga partaj-kavaj.. 

Gulliga som få..

Livsfarligt... Men trevligt...

God kväll! I går var vi som sagt ute på roligheter- jag och lillasystern. Systeryster är ju restaurangägare (Socialize i Umeå) och väldigt engagerad i det hon gör. Och för att bli duktig på mat och dryck är det extremt viktigt med inspiration, idéer och nya intryck. Och jag är ju inte den som är den. Jag hjälper gärna till att prova nya maträtter och sprit. Man måste ju ställa upp liksom.. Vi mötte upp några av Lottas Göteborgskollegor i branschen på Familjen (en himla trevlig restaurang här i stan- rekommenderas!). Har ni ätit middag med restaurangfolk någon gång? Det är väldigt intressant kan jag vittna om. Det talas om mat och råvaror som att det var porr. Jag har fått höra historier om hur man tillverkar den perfekta isen för att cocktails ska få rätt klarhet förstår ni. Jag trodde att det räckte att ställa vatten i frysen- men ACK så fel man kan ha. Det är en lång process, det där med isen. Det andra som är synonymt med restaurangfolk är att det beställs en avsevärd mängd mat och dryck. Minst tre rätter och gärna någon liten ost på det. Fördrink och naturligtvis anpassat vin till varje rätt. Och avec. Det blev både mer dryck och mer mat än vad jag normalt stoppar i min trut. Men trevligt- det var det verkligen! Jag har känt mig ovanligt trött och seg idag. Märkligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar