måndag 23 april 2012

Fokus?

Hej! Sitter och skriver in statistik gällande examensarbetet i ett statistikprogram som heter SPSS. Jag tror att det är det tråkigaste jag någonsin varit med om. Siffror. Siffror. Min hjärna kokar över av alla koder och värden och decimaler och jag har svårt att motivera mig. Jag upptäcker med jämna mellanrum att jag står med huvudet inne i skafferiet och rotar, att jag lägger in en tvätt eller vattnar en blomma utan att fatta hur jag kom dit- jag antar att min kropp flyttar sig från datorn i en akut attack av SPSS-överdos-och-utmattning.. Jag får skaffa mig en sele och låsa fast mig själv vid SPSS helt enkelt. Livet kan ju inte alltid va kul. Nej- nu ska jag skärpa mig och återgå till mina plikter. Hepp Hepp.
Mamma åkte härifrån tidigt i morse. Tråkigt men jag gläds över flera fina dagar tillsammans.  Här en fikapaus under helgen..

Stort bord och liten kille..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar