måndag 19 mars 2012

Vaccinångest..

Idag är det dags för 18 månaderskontroll och tillhörande vaccin på BVC. Jag håller tummarna  för att de ska få godkänt även denna gång. Jag känner mig lite nervös inför både själva tortyren (sprutorna) och eventuella efterverkningar orsakade av vaccinet. Stackars mina små oförstående och intet ont anande twins. Dessutom är jag inte ett dugg sugen på febriga och gnälliga barn. Och VAB! Tvi vale! Jaja. Inte mycket att göra något åt i så fall. Bara att tuta och köra! Wrooom! Wish us luck.
Jag glömde visa er detta igår. Men vi har shoppat ett litet cafébord till twinsen att ha på  altanen eller framsidan.. Ett parasoll hör också till men det har vi inte hunnit montera ännu. Hur sött är det inte? Här ska de sitta och ha kafferep och slurpa jordgubbssaft hela sommaren lång! 

3 kommentarer:

  1. Åh hoppas ni klarar er!! Mina barn har alltid fått biverkningar av de där vaccinsprutorna... Men efter 18 månaders vaccinet behöver de ju inte ta något mer innan de blir fem år om jag minns fel. Så det är ju alltid något! Hoppas allt gått bra och styrkekramar från mig!
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Om jag inte minns fel, ska det ju såklart stå :)
    Det där cafe bordet har min granne också och det är heeeelt ljuvligt! Hade lätt köpt det också om vi fått plats! Önskar er många fina studer runt det där bordet i vårsolen! Om den hållt i sig hos er dvs....Här har det snöat idag! Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej! Skönt det, att det dröjer till nästa HEMSKA spruta! Kaspian hade feber igår men verkar piggare idag, tack och lov. Men vi är i allafall hemma och vilar.
    Om vi har vägarna förbi bästkusten i sommar så får ni svänga förbi på en fika vid minibordet =)
    Kram

    SvaraRadera