lördag 17 mars 2012

Spänning vs. slentrian. 0 -1

Men HEJ! Hoppas ni haft en kulkul lördag. Mitt humör har uppgraderats sedan min minibreakdown igår. Jag kände mig ju som sagt lite uttråkad och hungrig på något nytt. Milt uttryckt. Jag tycker att livet som småbarnsmamma är hur underbart som helst. Jag älskar att vara hemma, att umgås med min familj och bara ha det soft. Men igår kändes det som att jag skulle spy bara vid tanken på att sitta i samma soffa, med samma rödtjut och glo på samma norrbagge som VARENDA fredagkväll. Fatta så trååååkigt. Jag kan ibland känna en saknad efter kickar och spänning i livet. Livet som småbarnförälder bjuder på många positiva attribut: trygghet, rutiner, kärlek, gemenskap, värme, stabilitet, mys. Men det saknar också många positiva aspekter såsom: variation, spänning, upptåg, innovation, spontanitet, energi.
Sålunda man inte tycker att det är tillräckligt spännande att byta mellan Chardonnay, Chablis, Pino Gris och Zinfandel i glaset. Jaja. Med facit i hand så blev fredagen toppen. Trots att jag slentrianmässigt satt med röven, långt nedsjunken i samma gamla trista soffa, med mitt rutinmässiga fredags-njutar-rödtjut, bredvid samma Robert och glodde på Skavlan.
Idag har jag faktiskt gjort något helt NYTT. Jag har varit 4 barnsmamma. Jag kände mig som Maria Wallqvist i Familjen Annorlunda. Minus mjölkmaskinen. Typ.
Vi har fått dela en dag med detta charmtroll!

En aktivitet som twinsen tycker alldeles utomordentligt kul. De  tycker faktiskt att gunga är så fantastiskt roligt att jag tycker att det är på gränsen till att vara stört. Fram-tillbaka-fram-tillbaka. Då kan de vara nöjda i en timma. Promise. Tur för då brukar jag passa på att ringa samtal samtidigt som jag står och puttar på fart.. 

Lennon var jäkligt osocial och sov sig igenom hela lekparksutflykten..

Stjärna på att köra motorcykel. Och ja. Nappberoendet eskalerar  och har nått nya höjder.
Mamman och  pappans goda föresatser att följa"nappavvänjningsplaner" har mystiskt försvunnit. 



Och så fanns det naturligtvis ungjävlar på lekplatsen som bara ville förstöra och åka först hela tiden. 

Störst går först tyckte han..

American pancakes på G!

Lennon vaknade och var glad som en liten sol ända tills Alvina bet honom i stortån..

Vem har uppfostrat henne?? Det måste vara en inkompetent person. 

Junia hade dansdräkten på och har faktiskt lärt mig några coola moves.
Nu måste jag snart ut på något dansgolv så att jag kan praktisera dem. Junia tyckte att vi skulle ha show tillsammans med Danny. Och ja, Varför inte??! 

Pannkakorna fick väl godkänt!!

Kaspian slickade noggrannt av all sylt från pannkakan och slängde resten på golvet. Vem har uppfostrat honom då? Är det samma inkompetenta person kanske?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar