söndag 4 mars 2012

Indirekta energislukare..

Sjukdomstemat här på bloggen fortsätter. Sjukdom har ju bara inte direkta effekter såsom snor, spya, feber och hosta. Det har också indirekta effekter. Man kan inte träffa vänner, jag har inte kunnat sköta mina plikter i skolan. Robert har inte kunnat ge 100% på jobben pga sömnbrist. Jag har inte rört på fläsket på hundra år. Vi har ätit flottig take-awaymiddag och blandad skit i tre dagar i rad. Jag har inte sminkat mig och knappt duschat. All tid som jag och Robert normalt sett har tillsammans förvandlas till tid "då allt som man inte hinner fixa med sjuka barn" skall ordnas. Samt för att kollapsa av trötthet på soffan.
Kort sagt- många av livets källor för energi och glädje försvinner ut genom dörren då sjukdomar kommer in genom samma dörr. Och det är ju då man har sjuka barn som man VERKLIGEN behöver energi och glädje. Jag tror att detta spelar en stor roll till varför det är så SJUKT jobbigt med sjuka barn (och nu syftar jag på det indirekta och inte på att det är jobbigt att se barnen må som skit eller lyssna på allt gnäll). Man sover inte, man äter skit, man får ingen social input, man har dåligt samvete över allt man inte hinner, ingen tid för träning och ingen tid för loove och varandra. Det är som upplagt för att allt ska gå käpprätt åt fanders.
Men, vi ser ljuset i tunneln nu. Twinsen har varit pigga, feberfria och ätit både lunch och middag idag. Halleluja. Jag älskar att se mina barns ögon glittra av glädje bus igen. Och jag ser fram emot att återgå till mitt braiga, härlig liv igen.
Vi ar firat genom att köpa nya racerbilar! Och nya pyjamasar. Båda ville ha  den lila med rosa katter på.
Mina barn är så fina och gosiga att jag dör! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar