söndag 25 mars 2012

Borås-lördag


Lördagen spenderades i Borås med mina kära vänner Sandra och Helene.  Härligt med vänner som allid finns nära i hjärtat även om de båda dumt nog lämnat Göteborg. Vi är gamla skola- och partajkompisar. De senaste två åren har dock våra bag in boxar och partyoutfits fått ge vika för espresso, kladdkaka och lågskor.. Så kan det gå och som tur är har vi lika roligt med kaffe och choklad! Jag var väldigt hänförd av mina vänners olika kroppsdelar som expanderat å det grövsta sedan vi sågs sist. Helenes mage då hon och Ludvig väntar barn om ynka en månad! Och hurtiga Sandras triceps som är rackarns imponerande efter att ha tränat inför och utfört ett Vasalopp på en fantastisk tid. Jag hade inga imponerande kroppsdelar att visa upp. Möjligen min stora trut. Vi hade en väldigt härlig dag. Mycket god mat och brownies och många skratt. Sandra och Helene var dock lite svettiga efter en heldag med twinsen. Och Helenes tjusiga lägenhet hade fått några tydliga twins-spår. Lasange i vardagsrumsmattan, vällingspill i hallen, lite bajsspår och diverse inredningsdetaljer som hade bytt plats. Men nästa gång vi ses har Helene bebis och då antar jag att det är lite mindre välstädat...
Smarrig lunch med fint sällskap!!

Kaspian ratar alltid mina tappra försök att servera fisk. Men Helenes laxlunch var tydligen namnam. 

Och systern höll med. Även hon har alltid bara kastat all lax tillagad av moi på golvet men mumsade glatt i sig en halv laxfilé.
Hur ska man tolka det? 

Vi besökte en mysig sjö, kollade på roliga ankor och avslutade med lekpark...

Mina fina (och lite konstiga) vänner! 

Kaspian och Alvina fick köra bil..
Wroom..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar