tisdag 28 februari 2012

Sjuk

Jag är sjuk. 39 graders feber och en konstant rinnande näsa. Addera muskelvärk i hela kroppen samt en enveten hosta. Twinsen är friska, Tack Gode Gud (än så länge i alla fall...) så jag har kunnat sova bort mest hela dagen medan de varit på förskolan. Vi har världens bästa förskola då de inte tyckte att det var något problem att de stannade en timma extra till 15.30 vilket möjliggör att Robert kan hämta dem efter jobbet. Det är ju egentligen mig grej- att hämta. Men i mitt skick så bör jag nog inte komma närmare en förskola än 300 m.
Jag känner mig så ynklig och som att kroppen är 90 år- komplett med kutrygg, värk och en maxkapacitet att promenera 10 m i snigelfart.
Jag känner mig dessutom apstressad inför en rapport som skall vara inlämnad på fredag- men just nu orkar jag inte ens att läsa min Facebook. Detta blogginlägg får bli dagens enda prestation (lite hjälp på traven av Ipren i mängder). Fy vilket trist inlägg. Gnäll, gnäll, gnäll och självömkan. Jag ber om ursäkt för det. Hoppas på nya krafter och energi i morgon.
Dagens bästisar

Dagens utsikt. Mina yllesocksbeklädda fötter.  2 lager täcken.  Tjocka kläder. 


1 kommentar:

  1. Huvvaligen din stackare :( Jag låg precis likadant förra veckan. Inte ett dugg kul!

    Krya på dig snabbt!

    SvaraRadera