söndag 26 februari 2012

Sitting Bull

Hej!!
Jag har varit en lat bloggerska i helgen. Men det kan inte hjälpas. Då man varit borta från sin familj i 4 dagar så har tid framför datorn låg prioritet.
Jag anlände på Landvetter i fredags och möttes av hela min lilla familj. Mitt hjärta sjöng opera av glädjefnatt. Robert hade bytt hudfärg dagen till ära. Jag har velat kalla honom Sitting Bull hela helgen då han varit helt rödfärgad på hela kroppen. Robert, den stackars stressade tvåbarnsfadern tycker om att sola men hinner sola (solarium) typ 2 ggr per år. Då han hade fått en lucka så hade han därför utnyttjat läget och passat på att sola på maxintensitet adderat med maxtid. Lärdom av detta: Ingen god idé- man blir inte brun- man blir pionröd. Denna (mycket osunda enligt mig) solarie-idé, född ur fåfänga har han (och resten av familjen) fått betala dyrt under helgen. Det har stånkats och suckats. Det har klagats på "obekväma", "hårda" och "riviga" kalsipper och lakan. Rumpan är den kroppsdel som mest tagit skada eftersom den, innan solningen, var likblek. Stackars, stackars Robert. Hans högsta önskan har under dessa dagar varit att få ha bakdelen fritt- för svalka. Det tycker jag iof är väldigt trevligt då hans bakdel är en av hans främsta tillgångar. Mums. Fast jag föredrar att ha hans lilla söta rumpa i normal- icke-tomtefärgad kulör.
Här kommer några bilder från mina dagar i Umeå.
Min tradition innan jag sätter mig på flyget upp till Umeå är att dricka en Latte i LUGN och RO. Jag tar ett par djupa -andtetag och försöker tränga undan alla mina "ångets-att-lämna-barnen- i 4-dagar-tankar" och istället försöka fokusera på allt positivt med att vara barnfri. Typ att sova, umgås med vänner och kunna prata utan att bli avbruten och attdricka latte. 

Varje dag efter skolan har jag tillbringat hos min syster på hennes restaurang Socialize. De använder enbart ekologiska och närproducerade produkter och jag har fått en ny läskfavorit. Dessa två med de annorlunda smakerna Älgört- Ingefära och Lingon-Chili. Stort plus för att de i princip inte innehålle något socker. Sjukt goda!!

Jag kan glatt berätta att jag ätit som en kung i dagarna tre!! På Socialize. Detta är  till exempel en krämig rotsellerisoppa med västerbottenostkrutonger. Till det åt jag smörstekt röding. GOTT och LYXIGT !!

Tallrik gjord av en björk

Min älskade mamma har också spenderat veckan i Umeå så vi har ätit middag och haft väldigt mysiga kvällar ihop! 

Helt klart värd gómiddag efter hektiska dagar i skolan. Jag har också hunnit träffa och luncha med både Lisa och Hannah. Men det glömde jag att dokumentera.

Jag och två personer som har stor plats i mitt hjärta. 

Min ambitiösa, duktiga och begåvade syster. Tänk om jag vore hälften så driven som hon. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar