torsdag 23 februari 2012

Rymling och långsittande män på dass.

Hej! Jag lever:) Jag har det bra och njuter av mitt studentliv och att pumpas på ny och intressant kunskap. Robert har det bra hemma med trollungarna. Igår hade Kaspian filurat ut hur man öppnar ytterdörren och sticker hemifrån. Detta kom lillprinsen på under tiden som min man satt på toaletten och ja....ni vet. Minskade sitt tarminnehåll. Dålig tajming med andra ord.. Robban fick snabba på och hann fånga den lilla rymlingen. Detta leder mig onekligen till detta ämne. Män och "Nr 2". Jag kan utan något som som helst vetenskapligt belägg påstå att män spenderar en avsevärt större tid på dass jämfört med kvinnor. Iallafall efter barn kom in i bilden. Jag har uppmärksammat att män verkar ta uppdraget Nr 2 på stort allvar. Nr 2 utförs med stor noggrannhet och engagemang under lååååång tid. Under prestationen får man icke bli störd. Detta beteende har jag inte noterad hos någon kvinna. Kvinnor hinner byta handdukar, torka handfatet och passa barnen samtidigt. Och själva nr 2 går fort. Kaspian verkar ju ha snappat upp detta. Varför skulle han annars passa på att rymma just då? Min fiffiga son visste att hans far skulle spendera avsevärd tid inne på toaletten. Klipsk. Som sin mor:)

1 kommentar: