torsdag 9 februari 2012

Magic moments

Oj, oj, oj. Här händer det grejer vill jag lova. Twinsen utvecklas i rekordfart och det är så himla KUL. Alvinas arsenal av ord utökas varje dag och hon kan numera säga både mamma, pappa, sko, katt, boll, katt, lampa, tack tack, apa samt en massa olika djurläten. Hon "pratar" nästan oavbrutet även om jag inte riktigt kan förstå vad hon säger ännu... Kaspian pratar ännu inte så mycket, han är nöjd med sina "mamma, pappa, oj och usch". Hans ovilja att prata i onödan beror nog på det norrländska blodet =). Det är också häftigt att se hur deras mentala förmågor utvecklas. De förstår numera precis vad man säger och följer instruktioner (inte alltid dock). Som om jag ber dem hämta blöja, tandborste, napp etc. så gör dem det. De hjälper mig plocka ihop om jag ber dem "städa". Om någon av dem är ledsen brukar den andre hämta napp och/eller gosedjur till sin bror/syster (så sött att mitt hjärta smälter). De har också full koll på var olika saker finns, hur olika tekniska prylar som t.ex. iPhonen, fjärrkontroll, tvättmaskin och diskmaskin fungerar. Jag tycker att många barnrelaterade göromål är lättare nu, med den anledningen att man kan förklara varför jag gör vissa saker. Ex. "Nu måste du sitta still så att vi kan ta på oss pyjamasen"- det är sååå mycket lättare att ta på kläder och dyl då de inte ålar sig likt små ormar i ens famn. Eller om jag säger att vi ska äta så ställer de sig genast vid sin matstol. Alla framsteg känns verkligen som magic moments i mitt mammahjärta.
Idag plockade jag fram spikbrädan. 

Hux flux så visste twinsen hur man skulle hantera den

Kaspian var helt lyrisk då han fick hammra

Bonk, bonk, bonk

Men sen vill jag mest slå den i huvudet på min syster..

Det får han inte för sin kära mor och blir förbannad

Arg som ett bi!

Efter förmaning om att han inte får puckla på Alvina med varken bräda eller hammare
fortsätter han nöjt och glatt med sitt hamrande..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar