lördag 18 februari 2012

Crying baby..

Hej!
Igår hade jag, Anna och Alvina en mysig tjejdag på stan. Eller, vi hade iallafall planerat det så. Övriga i gänget var på Elias fotbollsträning. Tillbaka till tjejmyset. Vi startade starkt med en kaffe på Starbucks. Sedan Topshop, Next och Zara. Sedan ville Alvina INTE sitta i vagnen. Då vi en stund senare packade in oss i bilen ville hon INTE sitta i bilstolen. Vi åkte någon km för att sedan stanna för att storhandla mat på Cyperns svar på ICA maxi. Alvina som normalt fullkomligt älskar att åka kundvagn hade inte några som helst planer på att sitta i någon jäkla, f-ing kundvagn. Ja, så sa hon faktist: F-ck off! Vi gjorde iaf vårt bästa för att överleva matshoppingen och få med oss allt vi var sugna på. Då vi ästan hade klarat av vårt mission kom vi på att vi glömt väga potatisen (här måste all frukt och grönt vägas på själva grönsaksavdelningen innan man betalar i kassan). Jag tog med mig sur-skrik-gap-Alvina för att få en prislapp på vår potatis. Då jag kommer till damen i fruktdisken såger hon såhär:
Frukt-tant: OOOh, it´s YOU. You, with the crying baby.. I guess she is missing her mommy..
Varpå jag svarar: Hmprh... och gick skamset, snabbt därifrån med min potatis..
Hur ska man möta ett uttalande likt hennes??! VAD trodde hon liksom? Jag kände mig bara dum. Helt omyndigförklarad som förälder. Trodde hon att jag var en kass och slö Nanny? Eller en barn-kidnappare? Eller vad?
Ja,ja. Skit i henne. Idag hade vi planerat att åka till Ayia Napa. Men då ungefär halva mannskapet blivit tokförkylda så har vi modifierat våra dagsplaner till att stanna hemma och mysa och ta det lugnt. Inte någon god idé att attt shoppa och strosa omkring med 5 barn då det samtidigt snoras, kraxas och hostas så att det skakar i väggarna.
Men hemmamys är det bästa som finns tycker jag!
Lek hemma är inte fy skam det heller!

Jordgubbar och frukt för att kurera iväg alla basilusker!


1 kommentar:

  1. Hon trodde säkert at tok-snygga du inte kan vara mer än en storasyster! ;) kram C & E

    SvaraRadera