lördag 7 januari 2012

Vad är väl en kväll på slottet??

Hello!! Angående gårdagens film ( The girl with the dragon tatoo) så säger jag tummen upp. Den var bra! Helt klart sevärd. Ganska lik den svenska (fast det tyckte jag var skönt eftersom den är så himla otäck. Jag visste ju i förhand att allt skulle gå bra. Kändes tryggt). Den största skillnaden är att Daniel Craig är mycket coolare och snyggare än Mikael Nyqvist. Fast Robert tycker att Naomi Rapace är snyggare än Rooney Mara. Vad det nu ska ha med saken att göra. Jag och Robert hade i allafall en härlig kväll och jag kände mig så uppspelt och nästan lite nykärspirrig. Att vara utan twins för några timmar är både läskigt, spännande och underbart.
Vi köpte naturligtvis popcorn, snacks, läsk och smågodis. Annars är det ju inte bio!!!

Idag är Robert i Lysekil på en av hans barndomsvänners bröllop. Just nu sitter han och snaskar i sig en flådig trerätters. Jag sitter smått däckad i soffan, twinsen sover sedan kl 18.30 som vanligt och jag roar mig genom att kolla på Stjärnorna på slottet på SVT play. Ett vansinnigt hemtrevligt och feel-good-framkallande program. Jag har också ätit trerätters (fil till förrätt, ostmacka till huvudrätt och smågodis som fanns kvar från bion igår till dessert). Flådigt. Anledningen till att jag inte befinner mig på bröllopet äter löjrom och är att Alvina har feber. Hon har idag tagit guldmedalj i mammighet och klängighet och jag finner knappt ord över att beskriva min tacksamhet över att ha fått en oftast väldigt lättsam son. Kaspian gillar läget och tycker att livet är fantastiskt i de allra flesta lägen. Okomplicerad. Typisk kille. Detta krävs får att hålla min son vid gott mod: mat (all mat), en liten stund framför något tecknat på TV:en samt att få springa omkring som en nakenfis och dra sig i snasen. Det är livet det. Alvina är inte av samma skrot och korn. Nej, nej. Typiskt tjej. Dramaqueen, petar i maten allt som oftast, tjatar och surar och manipulerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar