onsdag 4 januari 2012

Svett och porr

Hej!
Ännu en dag som spenderas inne i stan på biblioteket. Hjärnan svettas och nästan ryker av överansträngning. Men jösses vad jag älskar detta. Att läsa, att lära mig nya saker, att utvecklas, få nya perspektiv. Jag känner att utbildning gör att jag växer som människa. Jag måste ta tillfället i akt och plugga som en liten effektiv räv denna vecka eftersom nästa vecka kommer att bli lite körig då jag ska få in plugg samtidigt som twinsen börjar sin inskolning och Robert börjar nytt jobb samt ska provträna för ett nytt fotbollslag. Dessutom läser jag nu två program på universitetet parallellt. Lika bra att köra på 100% (eller kanske 200%..) tycker jag. Men nästa vecka är fortfarande långt bort. Den dagen, den sorgen. I veckan njuter jag av min egotid. Efter skolan ska jag på gymmet. Jag har ett provträningskort och jag ska gå på ett pass som heter Body Attack. Nytt för mig. Det låter lite skräckinjagande och jag gillart! Jag hoppas att jag får träna så att musklerna värker av dödsångest. När barnen har börjat förskola så funderar jag faktiskt på att skaffa mig ett gymkort. Sedan de föddes har jag inte haft tid att lägga så mycket tid på gymträning och har inte velat prioritera den tiden det tar att ta sig till och från ett gym. Jag har sprungit såklart, det vet ni. Men jag känner mig lite less på mina löppass och att få möjligheten att variera sin träning några gånger i veckan skulle ju vara hur lyxigt och kul som helst. Jag har suttit och läst pass-scheman på olika träningsanläggningar här i Göteborg. TRX, She Bam, Zumba, Body Combat, Body Attack, Military fitness. Detta är som att läsa porr för mig. Jag blir alldeles upphetsad och svettig. Fast inte på det där kåta viset såklart...mer av stor träningslust och energi som vill ut. Jag får utvärdera efter eftermiddagens pass hur jag känner mig och om det blir något träningskort framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar